Torsdag 11 oktober åpner vi utstillingen –PASSENGERS- med Camilla Grythe og vår populære Afterwork Artclubbing.

AFTERWORK ARTCLUBBING 15.30 – 18.30
OFFISIELL ÅPNING KL 17.00

Mel deg på FB-Eventet

Bærum Kunstforening inviterer til utstillingsåpning og kunstmingling med gratis servering. Camilla Grythe stiller for første gang ut i Bærum Kunstforening. Hun lanserer en ny serie malerier med tittelen Passengers.
På en ART-Clubbing samarbeider vi med forskjellige aktører innen underholdnings- og serveringsbransjen i Bærum. Det blir DJ med lounge-beats i bakgrunnen, SANT Selskapsmat som serverer tapas og fingermat, og den lokale ølprodusenten WETTRE BRYGGERI som presenterer et utvalg av ølnyheter.

Du er hjertelig velkommen til å ta med deg følge. Arrangementet er åpent for alle.

Camilla Grythe er født 1974 i Oslo. Hun er utdannet fra Academy of Art College, San Francisco.

Grythe arbeider med maleri, og formspråket hennes er forankret i det figurative. Hun maler i klassisk maleteknikk, olje på lerret. Kjennetegnet for Grythe er lyset hun skaper i maleriene, og bruken av farger. Hennes penselstrøk spenner fra lette, fine strøk til tykke, bestemte fargeklatter. De ulike typene penselstrøk er med på å skape variasjon og dybde i bildene hennes.

Motivene veksler fra travle bybilder hvor hverdagen finner sitt øyeblikk, til de mer rolige og stemningsfulle kvinneskikkelsene hvor det er den indre dialogen som blir portrettert. Når det gjelder bybildene, er New York en by som inspirerer henne, og hun sier selv om inspirasjonen herfra: – Jeg elsker å gå rundt i New York.Se hvordan lyset reflekteres av skyskrapere, neonlys som reflekteres gjennom regn, biler og mennesker som farer forbi. Det trigger min kreativitet. Så tar jeg masse foto som jeg tar med hjem og prøver etter beste evne å gjenskape inntrykkene.

Camilla Grythe er innkjøpt av Statoil, Eidsvoll Tinghus, Møre og Romsdal Kunstmuseum og NRK, samt private samlere. Hun har utsmykket Langhus barneskole og Bønsmoen barneskole.

icon-userKunstner: CAMILLA GRYTHE