Bærum Kunstforening ønsker velkommen til utstillingsåpning med Karoline Kaaber lørdag 3. mars kl 12.00. Det vil bli arrangert en førvisning med servering torsdag 1. mars kl 16-18.

Meld deg på åpningen lørdag

Meld deg på AFTERWORK-ARTCLUBBING#5 – torsdag 1. mars kl 16-18

Separatutstillingen med tittelen Beautiful lies viser en serie nye oljemalerier i tillegg til grafikk. Utstillingen åpnes av vår styreleder Kathrine Roede.

Karoline Kaaber, født 1969, er billedkunstner og grafiker med virke i Kragerø. Kaaber har gått i lære hos Natalie Holland, Per Lundgren og Carlos Madrid.

Karoline Kaaber arbeider som maler og grafiker. Bildene til Kaaber kjennetegnes ofte av sterke perspektivlinjer som skaper spennende motiver som trekker betrakterens blikk inn i bildet. Til tross for at Kaabers bilder ofte er preget av urbane bygninger, er det mennesket og det indre landskapet som egentlig opptar kunstneren. Et annet sentralt element for kunstneren, er bruk av lys og skygge. Kaaber jobber svært intuitivt og lar bildene bli til i en fri skapelsesprosess.

icon-userKunstner: Karoline Kaaber