Unge Bærumskunstnere’18 åpnes lørdag 9. juni kl 12.00 av kunsthistoriker og prosjektleder Dr. Signe Endresen som har kuratert utstillingen.

Etter en vellykket start i 2017 fortsetter vi med prosjektet UNGE BÆRUMSKUNSTNERE. Det har kommet inn en rekke gode søknader fra kunstnere under 35 år med relasjon til Bærum. Vår jury bestående av utstillingskomiteen og en ekstern kunsthistoriker har valgt ut 6 unge og lovende kunstnere som får utstillingsplass i 2018. Vi gratulerer Andreas Sylte Olsen-Nauen, Elin Glærum Haugland, Guro Øvrum, Hilde Sandum Antonsen, Helena Løkkeberg og Ronja Elvenes.

Kunstnerne som presenterer sine verk på denne utstillingen er i starten på sine karrierer. Det er seks forskjellige kunstnere, med ulike visuelle utrykk, teknikker og medier. I utstillingen vil kunstnerne vise fotografi, maleri, papirarbeider, video og installasjon. Samlet viser de noe av spennvidden i det unge kunstnere i dag er opptatt av. Verkene som stilles ut er til salgs.

Meld deg på FB-Eventet

Mer info: OPEN-CALL

Budstikka 8. juni:

icon-userKunstner: Andreas Sylte Olsen-Nauen, Elin Glærum Haugland, Guro Øvrum, Hilde Sandum Antonsen, Helena Løkkeberg og Ronja Elvenes.