Vår-sonate

Elisabeth Bjørnsen Werp (f. 1958) er maler og grafiker, utdannet ved Statens Håndverks- og Kunstindustriskole, Statens Kunstakademi samt private studier i Paris og Firenze.

Hun har siden 1987 hatt en lang rekke utstillinger og i 1991 sin første separatutstilling. I tillegg til utstillinger i Norge, bl.a. ved Stenersenmuseet, Kunstindustrimuseet, Henie-Onstad Kunstsenter og Bærum Kunstforening, har Elisabeth Werp hatt utstillinger i Paris, Salzburg og Seattle og deltatt i kollektivutstillinger i Sverige, Danmark og Italia.

Elisabeth Werps bilder er utført i en egenartet teknikk og hennes formuttrykk kombinerer det figurative med det nonfigurative. Hun fant tidlig sitt formspråk og har vært tro mot dette. Det er svært mye symbolikk i Werps bilder og de er ofte preget av noe drømmelignende. Hun har utviklet en helt spesiell og gjenkjennelig stil men har gang på gang latt seg inspirere til å variere sitt uttrykk, men da aldri av trender i kunstmiljøet. Drøm og virkelighet, liv og død, figurativt og nonfigurativt. Det hele går hånd i hånd i Elisabeth Werps spennende billedverden. Bærum Kunstforening er glade for å igjen kunne vise nye verk av denne anerkjente og stadig aktuelle kunstneren.

icon-userKunstner: Elisabeth Werp