Vi ønsker velkommen til åpning av akvarellutstilling med Bærumskunstnerne Ingerid Krane og
Arne Berg. De stiller ut sine fargerike akvareller i Bærum Kunstforening sine lokaler i perioden
12. september til 4. oktober

Dørene åpner  lørdag 12. september klokken 12.00.

Velkommen

Ingerid Krane
Ingerid Krane viser nye og stemningsfulle bilder der lyset og fargene skaper form og gir bildene liv.

Ingerid Krane studerte kunst i USA og lærte seg senere moderne akvarellteknikk. Hun bruker ulike teknikker når hun maler akvareller. «Vått i vått» der fargene flyter over hverandre og blander seg på det våte papiret, og man kan miste kontrollen. «Tørrteknikk» med mindre vann i penselen, som gir uregelmessige malestrøk og som gir bedre kontroll. Og av og til maler hun med flytende tusjfarger på vått papir. Det kan også gi spennende resultat.

Naturen har alltid opptatt Ingerid Krane, men hun skaper ikke naturtro gjengivelse, men gjenskaper egne opplevelser av landskapet. Lyset i dets mange nyanser, og fargene bryter opp billedflatene. Hun tilstreber en forenkling av motivet, hvor det er liten plass for detaljer. I mange år har hun stilt ut i inn og utland, både separat og kollektivt. Hun er medlem av: Norske Billedkunstnere (NBK) Landsforeningen norske malere (LNM) Bildende kunstnere i Bærum (BKiB) Se hennes hjemmeside: www.ingeridkrane.com

Bilder av Ingerid Krane

Arne Berg
Arne Berg viser naturstemninger og komposisjoner med elementer fra musikken.
Arne Berg har i hele sitt yrkesaktive liv bodd i Bærum har arbeidet som forsker og forskningsleder i farmasøytisk industri. Tegning og maling har vært et parallelt univers og han hadde sin første separatutstilling i Galleri Akvarellen i 2013 og har etter dette hatt flere separat- og kollektivutstillinger. I 2018 ble han tatt opp som medlem av Norsk Forening for Uavhengige Kunstnere (NFUK). Kombinasjon av vitenskap og billedkunst har flere fellestrekk. Idéen, kreativiteten og eksperimentet står sentralt og prøving og feiling er en del av det hele.

Motivene i bildene er naturstemninger og komposisjoner med elementer fra musikken. I naturbildene er målet å formidle en følt stemning hvor kunstneren tilstreber en ro i uttrykket. De musikkinspirerte bildene er en lek i strek og farge. Samspillet mellom tusj og akvarell gir liv og rytme i uttrykket ofte med et tilsiktet humoristisk uttrykk. Se hans hjemmeside: http://berg-billedkunst.com/Facebook: https://facebook.com/bergbilledkunst

Bilder av Arne Berg

icon-userKunstner: Ingerid Krane & Arne Berg