– kliss nakent

Hostvedts strek er spenstig og enkel, og hennes medium er porselen. Hun holder til i et verksted i Porsgrunn, der mang en naken dame ser livets lys.
Hostvedt bruker flytende leire som tegnemedium, en teknikk hun har brukt mange år på å arbeide frem og spesialisere. Denne teknikken krever en spontanitet og lekenhet som Hostvedt mestrer med letthet. Porselen er et materiale med særegne kvaliteter som gjennomskinnelighet, skjørhet, klarhet og styrke.
Akt og croquis ligger hennes hjerte nærmest. Hun gir liv til menneskekropper i både små og store formater. Blåtoner danner bakteppe i denne fascinerende verden av nakne damer. Damene er helt unike, frodige og “midt – i – livet” damer. De utstråler energi og livslyst.
Hostvedt har bakgrunn fra Statens Håndverks-. og Kunstindustriskole. Siden den gang har hun hatt en rekke utstillinger i inn- og utland. Og nå har turen kommet til Bærum Kunstforening. Hennes nakne damer skal pryde lokalene våre.

Tekst: Mette Wuttudal

icon-userKunstner: KRISTIN HOSTVEDT