Bærum Kunstforening presenterer grafikkutstilling med Lars Elling. Utstillingsåpning er lørdag, 9. januar 2016 kl. 12.00 i våre  lokaler i Kinoveien 12, Sandvika.

Lars Elling bedriver sitt kunstneriske vekselbruk; maleri og grafikk er to sider av samme sak hva menneskenære motiver angår. Det er hans grafikk som fyller Bærum Kunstforening nå i januar.

Gjennom forskjellige teknikker innen maleri og grafikk arbeider Lars Elling seg frem til et figurativt formspråk som grenser opp mot det abstrakte. Han er en historieforteller og hans uttrykk består av drømmeaktige og delvis utviskede motiver som fremstår som små glimt eller minner fra en svunnen tid. Man kan få en følelse av å titte i gamle fotoalbum når man ser bildene hans.

Lars Elling f. 1966 og er utdannet ved Statens Høgskole for Kunsthåndverk og Design i Bergen. I tillegg til å ha stilt ut i flere store gallerier i Norge har  Elling også hatt stor International suksess med flere utstillinger i Europa og USA.

Lars Elling har også vunnet priser i Østerrike og Frankrike i tillegg til her hjemme, blant annet for illustrasjoner til barnebøker.

Kontaktinfo:

Gerald M. Bliem, daglig leder, tlf. 67 54 33 80