For å se bilder fra utstillingen klikk på en av lenkene nedenfor: Örjan Righard – maleri Örjan Righard – grafikk Ingrid Forfang Charlotte Bergesen Örjan Righard og Ingrid Forfang møttes på kunstakademiet i Antwerpen for 20 år siden. De har siden den gang arbeidet tett sammen både som kunstnere og ektefeller. I 2005 stilte de ut i Bærums kunstforening for første gang. Forfang og Righards uttrykker seg på helt ulike måter. Righard er mest kjent for sine ømtålige konger som ved hjelp av både tekst og bilde får fram viktige budskap med en god porsjon humor. Forfang skildrer menneskers små øyeblikk i en mer fotografisk håndstil med abstrakte lager som beskriver inneholdet. Fellesnevneren ligger i uttrykksbehovet og at de begge gjerne skildrer det menneskelige. Når Forfang og Righard jobber frem felles utstillinger jobber de veldig tett, det er bare en vegg som skiller atelierene fra hverandre. Diskusjonene går varme og kritikken er ofte hard, men målene er helt klare: de vil skape kunst som berører. Charlotte Bergesen beveger seg mellom maleri, grafikk og skulptur, men det er først og fremst de små underfundige tegningene som har gitt henne et navn på den norske samtidskunstens arena. Det er tegninger ispedd noen små skulpturer hun presenterer i det minste rommet i Bærum Kunstforening. Det er mye av meg i tegningene mine, sier Charlotte Bergesen, hun kaller dem sågar selvportretter. Men innholdet er også noe allment. Det ser som hun med streken kjenner på en sårhet vi alle kan ha. En utilstrekkelighet og en følelse av hjemløshet. Det er for det meste helt nye verk Charlotte Bergesen vil vise i Bærum Kunstforenings lille sal.

icon-userKunstner: Örjan Righard - Ingrid Forfang - Charlotte Bergesen