Årets sommerutstilling viser billedkunst av Øyvind Gedde samt foreningens grafikk-beholdning.

Sommerutstilling med fjord og fjell

Etter fjorårets suksess med Øyvind Geddes oljemalerier, ønsker Bærum Kunstforening ham tilbake som hovedutstiller på årets sommerutstilling. Sommerutstillingen omfatter også grafikk fra foreningens egen samling.

Øyvind Gedde tilbringer alle sommere på Sørlandet, der han også har bygget et atelier. Hans motiver tar derfor ofte sitt utgangspunkt i hav, sommer, sol, seil. Etter hver har han blitt veldig glad i å gå på ski, derfor er norske fjell også blitt en viktig motivkilde. Gedde er opptatt av å bringe en stemning i bildene, og da skal stemningen være god.

Med egen rammemaskin kan han lage sine rammer selv. – Rammen er en viktig del av helheten. Den må tilpasses bildet slik at det blir en god helhet. – Ved å lage alt dette selv, får jeg akkurat det resultat jeg ønsker, sier Gedde.

Velkommen til utstillingsåpning torsdag 4. juli kl. 18.00.

Bærum Kunstforening har gleden av å invitere til årets sommerutstilling: ”Horisonter” av Øyvind Gedde og grafikk fra egen samling

Salgsutstillingen ”Horisonter” viser nye oljemalerier med motiver fra fjell og hav. Øyvind Gedde vil være til stede på åpningen.

Øyvind Gedde, født 1958 i Oslo, bor og arbeider på Hosle.

icon-userKunstner: Øyvind Gedde